Udostępnij

Od kiedy żona kupiła mu ubezpieczenie na życie, Marek boi się zjeść zupę… Żart, ale pokazuje fakty. Wkrótce kobiety nas (facetów) pożrą, przeżują i wyplują. Z mojego punktu widzenia…

Z moich obserwacji wynika, że ponad 30 procent polis na życie, które mają mężczyźni, zostało kupionych „bo tak kazała żona”. I wcale nie chodzi o to, kto w związku nosi spodnie. Czy kobieta, czy mężczyzna. Decydujcie, jak wam wygodnie, bo właśnie po to ludzie łączą się w stada, by efektywnie dzielić się obowiązkami.
Chodzi o podejście do życia, o odpowiedzialność, o zachowanie gatunku (ciągłość pokoleniową).

Dwie drogi do celu

Męski i kobiecy punkt widzenia tylko z pozoru jest identyczny. Przykład? Gdy dziecko wchodzi na drzewo po czereśnie, stojący na dole ojciec woła: Wejdź wyżej, tam są bardziej słodkie owoce. Matka w tej samej sytuacji krzyczy: Tylko uważaj, ostrożnie!
Niby detal, a pokazuje dwie odmienne filozofie.

Kobiety są zaprogramowane na ochronę osób z którymi znajdują się w więzi. Za wszelką cenę i zawsze. Tylko proszę feministycznie nastawionych, nie mylcie pojęć. Nigdy nie mówiłem, że kobiety stworzone są do prania pieluch. Tu chodzi o szeroko pojęte podejścia do życia. Z troską, z myślą o innej osobie (czasami dziecko, czasami partner, czasami przyjaciele itd.) z długofalowym planem.

Test na 500+

W ubiegłym tygodniu, pisałem tekst o oszczędnościach dla Joanny Betlejewskiej z bloga parentingowego (Co zrobić żeby 500+ nigdy się nie skończyło). Przeprowadziłem szybki test. Zapytałem dwie osoby o ich pomysły na to, by źródełko rządowego programu nigdy nie wyschło.

Kolega z córką bez chwili wahania odpowiedział: „Co roku płodzić jedno dziecko”.
Koleżanka z dwójką dzieci: „Bezpiecznie ulokować pieniądze”.
Co wynika z tego prozaicznego przykładu? Czy nie jest tak, że facet narobi dzieciaków i zajmie się kolejnymi, ważnymi sprawami?

Ubezpieczenie dla męża / Wrocław

Wybór ubezpieczenia jest efektem dojrzałości, odpowiedzialności, troski o innych i mądrości życiowej. I z tego, częściej zdają sobie sprawę kobiety niż mężczyźni.

Celem faceta jest przyjemność

Genialne badania przeprowadzili Nikita Coulombe oraz Philip Zimbardo (ten od eksperymentu więziennego). Przyglądali się współczesnym mężczyznom (Przy okazji polecam świetną książkę tych autorów „Gdzie ci mężczyźni”, PWN).

Wnioski naukowców są dla nas, facetów porażające. Niemal na wszystkich polach zaczynamy przegrywać z kobietami. A to dlatego, że dla współczesnego mężczyzny staje się najważniejszy on sam. Między innymi przez brak dojrzałości (brak wzorców, duża konkurencja, nadmiar opieki itd), chłopcy bardzo, bardzo późno dorastają. Głównym celem dla mężczyzny staje się maksymalna przyjemność dla niego samego. Czyli po świecie kroczy cała masa Piotrusiów Panów.

Ubezpieczenie na życie dla męża

Co to ma wspólnego z ubezpieczeniem na życie? Odpowiedź jest prosta i wynika ze specyfiki ubezpieczenia. Z pieniędzy za polisę na życie nie skorzysta ubezpieczony. Ona zawsze (ZAWSZE) kupowana jest z myślą o innych, bo to oni będą odbiorcami wypłaty (w przypadku śmierci ubezpieczonego).

Tylko proszę o uwagę, tu nie chodzi o kalkulację, kto zarobi na mojej śmierci. Próbowałem to dokładnie policzyć przed rokiem w tekście: Ubezpieczenie na życie, po co mi ono potrzebne?

Dlaczego więc, tak często kobiety kupują swoim partnerom (lub nakłaniają do zakupu) ubezpieczenia na życie? Dlatego, że dbają o swój żywotny interes (i interes dziecka). W dobrym sensie tego słowa. Chodzi o to, by dziecko miało zapewnione pieniądze na edukacje. By wdowa nie została sama z ogromnym kredytem. By kobieta miała czas na ułożenia sobie życia na nowo. A wszystko to w przypadku, gdyby nagle zabrakło faceta z którym zdecydowała się żyć. Kobieta dąży do zachowania życia.

Prawdziwego mężczyznę poznaje się…

Wyświechtane powiedzenie byłego premiera brzmi: „Prawdziwego mężczyznę poznaje się nie po tym jak zaczyna, ale jak kończy”.

Jednakże… Wybór ubezpieczenia jest efektem dojrzałości, odpowiedzialności, troski o innych i mądrości życiowej. To nie są tylko slogany reklamowe. I z tego częściej zdają sobie sprawę kobiety niż mężczyźni.

Prawo autorskie do zdjęcia: choreograph / 123RF Zdjęcie Seryjne

Gorące teksty